fredag 11 juni 2010

VM

P-sork och jag tittar på VM. Eller, Peter tittar. Jag spelar spindelharpan och skriker till ibland när det känns passande. Tycker att det är lite skönt att Sverige inte är med. Man blir ju så satans nervös. Istället hejar familjen Emanuelsson på England. Jag hejar på Spanien också. Inte för att alla säger att de kommer att vinna utan för att jag faktiskt har bott där i fyra månader. Hann se SJUKT mycket spansk kultur. Kände mig nästan spansk när jag åkte därifrån. Eller inte. Men jag har i alla fall större anledning att heja på Spanien än mamma har att heja på Mexico.

- Men, säger hon, det är ju mitt land!

Ja, tjena.



ps. I Sydafrikas lag finns det en kille som heter Tshabalala. Hahaha. Det är ju väldigt roligt.

3 kommentarer:

Jenny sa...

DÖR ni inte av det där jävla oväsendet från vuvuzelan?? Jag avlider, snart kastar jag mig ut genom fönstret.

Teresa sa...

Jag önskar att jag hade kunnat tillbringa dagen med att titta på fotboll, men tji fick jag för jag måste tydligen jobba i bland också. När börjar du på stora ICA?
Förresten, hur gör du för att få så himla bra på en sån tenta som litteraturen? Fattar inte. Jag har inte ett enda VG hittills. Alltså alls.

Domesticated Ape sa...

Haha, your mum is funny.