fredag 18 juni 2010

I did a bad bad thing

Igår vandrade jag ner på stan, med siktet inställt på Akademibokhandeln. Väl där drogs jag mot ungdomsavdelningen. Kom igen, vi vet ju alla att ungdomsböcker är sjukt roliga. Jag sökte längs hyllorna efter någon slags fantasy/sci-fi-bok och hittade Marked, av P.C. Cast och Kristin Cast. Den handlar om en tjej som helt plötsligt en dag får veta att hon ska bli en vampyr, och måste flytta till en internatskola för att lära sig vampyrgrejer. Har nog aldrig stött på en bok som låter mer passande för mig. Snygga ungdomar. Vampyrer. INTERNATSKOLA (har alltid ÄLSKAT böcker och filmer om internatskolor). Mystiska krafter. Började läsa så fort jag kom hem och blev helt fast, förstås. När jag idag på morgonen märkte att boken var på väg att ta slut fick jag panik och tvingade Christian att skjutsa mig till stan så att jag fick köpa nästa bok. Det finns redan 6 stycken! House of Night heter serien. Åh, jag är så lycklig över detta. Lycklig, och lite arg, för jag har minsann inte alls råd att köpa en massa böcker just nu. Men, what to do.

Jenny, du får låna den första boken så fort jag är helt klar. Du kommer älska den.

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha strålande. Ta med den till jobbet på måndag plis.

Ps: Hasse är ledig i fyra veckor framåt.

Ps2: Kan Rebecka låna boken efter mig?