söndag 23 januari 2011

Activity

Åh, jag har varit så satans aktiv idag. Släpade hem världens tyngsta bok från Christian, sedan satte jag igång med storstädning. Alltså, det tog mig 3 timmar att städa ett 16kvm stort rum. Är det ett tecken på att jag är extremt duktig på att stöka ner, eller på att jag är extremt långsam på att städa? Vet inte, men fint blev det i alla fall.

Efter städningen var jag sjukt hungrig, så då lagade jag korgryta. Efter korvgrytan läste jag Platons Symposion. Jag gillar att slänga mig med namnen på alla dessa klassiska människor jag läser just nu. Liksom, försöker få in det i konversationer då och då. "Jaha, vad ska du göra nu då?" "Äh, vet inte, måste fan läsa lite Platon och Aristoteles. Fett jobbigt". Hur som helst, efter att jag hade läst Platon tog jag tag i Sapfo, Pindaros, Archilochos och Alkaios. Väldigt tråkigt och jobbigt att läsa Platon, Sapfo, Pindaros, Archilochos och Alkaios. Sapfo. Platon. Alkaios. Pindaros. Archilochos.

Efter det tog aktiviteten slut och jag tog plats i sängen. Här ligger jag fortfarande, med en rygg som håller på att mörda mig. Den här sängen alltså.

Den här veckan ska jag läsa massa (Aischylos, Aristoteles, Sofokles och Euripides. Bara så ni vet liksom.), fixa pass och gå på bostadsteckning.

Kanske ska läsa lite mer Platon som kvällsnöje typ. Platon och jag, vi är bästa vänner. Och Sapfo.

1 kommentar:

Teresa sa...

Haha, du är rolig du ...