tisdag 18 januari 2011

Mm, kul.

Hade mitt första litteraturseminarium idag. Tre timmar långt var det. Tydligen skulle vi ha läst De homeriska sångerna (Iliaden och Odysséen). Jaha, det hade ju inte jag gjort, men som tur var verkade inte alla vara lika förberedda som de som snabbt räckte upp handen när läraren frågade om någon hade läst klart allt (idioter). Jag kunde bokstavligt talat känna hur stressen började äta sig in i min hjärna medan jag satt på lektionen. Ska läsa så sjukt jävla mycket på bara den här kursen. Bl a typ halva Biblen.

Vill helst hoppa av, men det går ju inte, så nu ska jag ägna kvällen åt Iliaden och några tråkiga texter om typ kvinnors sociala underordning (har ännu inte räknat ut vad detta har med Homeros att göra).

Fan, är så jävla deprimerad.

Extra irriterande grej: min lärare var sjukt glad. Alltså, typ sinnesjukt glad. Hon log hela tiden, när hon snackade om underkastelse och prostituerade greker också. Till slut blev det lite absurt, som att hon var med på TV typ och hade blivit tillsagd att le hela tiden. Kommer nog att irritera mig mycket på detta under den här kursen.

1 kommentar:

Teresa sa...

Låter som om hon skulle kunna vara lantent massmördare om hon ler konstant. (Jag litar inte på folk som ler hela tiden.) Vilket ju iofs skulle vara värre än vad det är nu, så det är ju iallafall något positivt! Typ.

Säg till när/om du vill träffas någon dag. Spela Buzz. Vilket jag har övat jättemycket på under jullovet så nu ska jag spöa ALLA!!