söndag 16 januari 2011

Andas in, andas ut

Åh hjälp. Imorn börjar skolan på riktigt. Har i alla fall ansökt om studiemedel nu, men vet inte riktigt om det blev rätt... hoppas det, och hoppas att CSN är übersnabba så att jag kan få lite pengar.

Har haft en mysig helg hemma. I fredags var vi på förfest hos KJ och sedan en liten sväng på Å. När klockan slog två gick vi ut från Å, och vidare mot Stadshotellet. Någon hade tydligen fått för sig att köpa ett rum på hotellet och efterfesta där, men denna någon försvann, och vi hade inte tålamod att vänta. Rätt skönt tycker jag, har aldrig riktigt fattat grejen med efterfester. När krogen stänger är jag så trött att jag bara vill hem och sova på studs.

Resten av helgen tillbringades hemma. Tittade på Lewis med mamma och pappa, myste med världens sötaste katt och avrundade lördagskvällen med att titta på Snabba Cash med Peter. Jag älskade den! Jag har inte läst boken, så kan inte jämföra med den, men jag tyckte att filmen var jävligt snygg och med bra skådespelare. Stackars JW. Jag och Peter skrattade lite åt tanken på Zac Efron som JW, men sedan tänkte vi att varför inte? Det kanske funkar. Konstigare saker har ju hänt liksom...

Inatt är det ju Golden Globes, och jag är lite sur. Vill verkligen se, men jag har kursintroduktion imorn klockan 10, och borde väl kanske försöka vara lite pigg då... men vafan, det är ju så roligt med gala! Inte lika kul att sitta ensam och titta dock. Nej, jag gör nog ett försök att stanna uppe ändå.

1 kommentar:

Teresa sa...

Hallå, hur gick det igår? Verkade det superjobbigt och besvärligt med nya kursen? Själv börjar jag idag, och är mycket mer nervös nu än vad jag var i höstas. Kanske för att A-kursen var lätt och B-kursen var skitsvår ... Lycka till i alla fall, hördu!