tisdag 12 oktober 2010

If this world makes you crazy

Har tvättat idag. Sprungit upp och ner för en miljon trappor en miljon gånger. Har bara tvättid 1,5 timme här. Helt sjukt, det hinner man ju inte på, så nu hänger det lakan på garderoberna och tröjor och klänningar trängs i fönstret.

Det går tydligen uselt i fotbollen. Kan inte se sifforna på min tv tyvärr, men tror att det står 4-1. Det var väl ganska väntat ändå. Sverige kan inte vinna saker längre, inte ens kvalificera sig. Fotboll, Eurovision, går lika dåligt i allt.

Idag har jag suttit i skolan med Teresa och Lena och pysslat med en redovisning vi ska ha på torsdag. Åh, jag minns den tiden när jag faktiskt gillade att ha redovisningar. All eyes on me liksom. Nu är det inte lika roligt längre, när jag måste oroa mig över hur tidigt jag ska gå upp för att medicinen ska verka och ändå veta att min mage kommer kännas som att den ska explodera minuten innan jag står däruppe. Det är tiden innan som är värst.

Har nu bokat klipptid på Hair Team på fredag. Jag skiter i att det kommer kosta hur mycket som helst, man får tydligen massage och choklad och grejer, och jag tror att det kan vara värt att lägga lite pengar på mitt stackars slitna hår. Min högsta önskan just nu är att ha en kompis som är frisör. Malva? En tanke kanske? Skit i samhällsvetenskapen och bli en sjukt bra frisör! Awesome. Eller Linus, han har det ju i släkten.

Imorn ska jag på möte med studievägledaren. Spännande! Får se vad hon tycker om min idé att studera religionsvetenskap nästa termin... Engelska och religionsvetenskap, känns som att det finns sjukt många yrken som kombinerar de två ämnena...

2 kommentarer:

Malva sa...

Okej. Jag blir frisör (var sjukt nära att skriva fritös...?) och du blir en religiös amerikan/engelsman (kvinna)! Känns för övrigt sjukt konstigt att skriva engelsman. Vill bara skriva engelsk man. Engelskman. Borde heta så. Du kan byta efternamn till Forban. Sofia Forban. Det var min ordverifiering. Ska jag bli frisör så måste jag ju byta namn till typ Lotta. Eller Lena. Eller om jag ska vara en ung hipp frisör så kan jag heta Elin. Eller Carro. Eller?

Malva sa...

Alltså. Det var inte meningen att dissa namnet Lena i föregående kommentar. Om nu din kompis Lena läser det här. Inte alls min mening. Tänkte nog Lena mest för att min frisör som jag hade i många år hette Anna-Lena. Förlåt. Känner mig väldigt aplemed (ordverifieringen)...