fredag 22 oktober 2010

TGIF

Fredag. Väldigt skönt. Hemtentan igår var svinsvår, jag satt i skolan i vad som kändes som en evighet och höll på att riva av mig håret för att en av frågorna var så krånglig att jag blev galen. Skickade in den vid midnatt ungefär och var tvungen att släpa mig upp vid åtta imorse för att åka till skolan, skriva ut allt (jag är i desperat behov av en skrivare alltså...) och lämna in den innan 9. Sedan åkte jag hem och sov till ett.

Ikväll hade jag tänkt att parkera mig i Christians säng och titta på film och äta godis. I helgen ska jag plugga grammatik.

Nu när litteraturkursen är över (förhoppningsvis) så har jag börjat läsa Släktet, som jag skrev om förut. Man märker verkligen att det är en skräckfilmsregissör som har skrivit den, för fanimej vad otäck den är. Första gången någonsin som jag läser en bok som faktiskt skrämmer mig till den milda grad att jag inte riktigt vågar läsa vidare. Den är inte direkt fantastiskt skriven heller, mest läskig faktiskt.


Nej, nu ska jag duscha. Älskar att ha kort hår förresten. Det tar typ en halvtimme för det att torka. Fatta! En halvtimme. Förut tog det fyra timmar, minst.

1 kommentar:

Jenny sa...

Å, jag vill låna boken efter att du har läst klart den så ta med den hem nästa helg! Du ska väl hem nästa helg om jag fattat det rätt?