onsdag 6 oktober 2010

Mitten

Har tagit mig igenom halva den här veckan och två böcker. Rape: A love story var bra som förväntat, och väldigt lättläst. Hemsk dock. Väldigt hemsk. Det hör man ju redan på titeln. Nu återstår bara att utreda huruvida det är en feministisk bok i en uppsats. Har börjat och det känns okej.

Alltså, förlåt att jag bara skriver om skolan, men det är så mycket att jag måste få ut lite frustration. Jag gör faktiskt andra saker än att plugga eller oroa mig för att plugga också. Idag har jag till exempel (förutom att plugga):

  • Vaknat hos Christian av att hans mamma kom dit med tvätt klockan 9 imorse. Förmildrande omständigheter som gör att detta egentligen inte är sjukt bortskämt finns, men jag tycker att det är roligare att låtsas som att hans mamma åkte dit bara för att lämna tvätt.
  • Handlat mat.
  • Åkt till skolan för att skriva ut en uppsats som jag skulle analysera, bara för att upptäcka att uppsatsen var i fel format och inte gick att skriva ut.
  • Blivit väldigt arg för att jag inte kunde skriva ut den.
  • Gjort tonfiskröra.
  • Tittat på två avsnitt av Glee, ett avsnitt av How I met your mother och ett avsnitt av Grey's Anatomy.
  • Insett att min pojkvän är Christer Sjögren. De gillar precis samma grejer. Bilar, att fiska, att skjuta luftgevär och korv. De har till och med samma initialer. Vet inte hur jag ska känna inför detta faktiskt.
  • Ätit nästan en hel påse såna där rostade majskorn.
Nu är det Kungarna av Tylösand.

1 kommentar:

Teresa sa...

Hur gör du för att hinna titta på TV? Eller vad sjutton gör jag med min tid egentligen? Är det kanske sant att tiden går fortare ju äldre man blir? Sjukt orättvist i så fall, då skulle man ju ha börjat plugga redan efter gymnasiet så att man hade hunnit med alla läxor.

P.S. Okej att Gregory inte har skickat ut uppsatserna än, men visst borde han väl hinna göra det innan han drar till Sydamerika? Visst?