måndag 4 oktober 2010

Sofia vs. litteraturen

Jag fick lite panik i eftermiddags. Tre böcker att läsa ut den här veckan, varav två är 400 sidor långa, en ska vara underlag till en viktig uppsats och en ska vi hålla ett muntligt föredrag om. Gökboet ska vara klar först, så idag grävde jag långt in i mig själv och drog fram superdisciplinerade Sofia. Jag började klockan tre i eftermiddags, och var klar klockan nio. Tog en paus på en timme för att titta på Biggest Loser finalen. Jag hade 300 sidor att läsa och jag har räknat ut att det på fem timmar går 300 minuter. Det är alltså en sida i minuten. Ganska lite kan jag nästan tycka nu när jag skrev ner det, men jag var ändå sjukt duktig.

Så, imorn blir det sträckläsning av Joyce Carol Oates Rape- A love story. Känns inte riktigt lika jobbigt, för jag tror att den kommer att vara bra. Har läst första kapitlet och den verkar lovande. Dessutom är den inte alls lika lång. När jag är klar med den tar jag itu med Song of Solomon av Toni Morrison. Sedan har jag bara en enda bok kvar på den här jävla litteraturkursen, och jag tror jag kommer att lägga av med böcker ett tag. Fast... förra veckan köpte jag ju i och för sig Guillermo Toros bok Släktet som handlar om vampyrer på ett plan eller nåt sånt... Den kanske jag orkar läsa. Ja, det tror jag nog.

Nu: How I met your mother.

Inga kommentarer: