tisdag 24 maj 2011

Fredagsmåndag

Har haft en så konstig känsla hela dagen. Fredagskänsla. Christian var tvungen att gå upp i ottan (på riktigt alltså, typ halv 6) för han skulle på någon slags utbildning för sitt sommarjobb. Jag somnade om rätt snabbt, skulle inte till skolan förrän vid tolv. Finns det något bättre än att vakna så där supertidigt och veta att man får sova i fem timmar till? Nej. När jag väl kom upp ur sängen kändes det som fredag. Åt ett wienerbröd till frukost. Sånt gör man ju bara på fredagar annars. Efter skolan har jag bara slöat i soffan och tittat på Supernatural och till och med ätit mys (ostbågar). Tror att det känns som fredag eftersom den här helgen var bland de värsta i mitt liv. Den där uppsatsen ville inte komma ut liksom, har nog aldrig varit så motvillig att skriva en skoluppgift förut. Det resulterade i världens sämsta humör och två arga människor här hemma. Lyckades i alla fall bli klar och skickade in den sent igår. Och ja, nu känner jag mig ledig, fast det är en illusion det också, har en bok att läsa som jag ännu inte har fått tag på och måste köpa imorn, hur nu det ska gå till eftersom jag har 4kr på kontot, plus att uppsatsen bara var ett första utkast så måste jobba mer med den nästa helg. Men ändå. Fredagskänsla en måndag. Inte helt fel.

Nu ska jag läsa lite bok innan jag somnar. Nöjesläsning den här gången - fina The House at Riverton av Kate Morton (den påminner mig så sjukt mycket om Downton Abbey), måste kolla om hon har skrivit fler böcker. Godnatt!

Inga kommentarer: