tisdag 10 maj 2011

Maj

Jag gillar maj. Sista tiden i skolan, och man både längtar efter och våndas över att bli klar med terminen. Examinationen i den sista delkursen är en uppsats. Ska göra en diktanalys av Erik Lindegrens Arioso. Fin dikt, ni har säkert läst den i begravningsannonser:

Någonstans inom oss är vi alltid tillsamman,
någonstans inom oss kan vår kärlek aldrig fly.
Någonstans o någonstans har alla tågen gått
och alla klockor stannat:
någonstans inom oss är vi alltid här och nu

Ja, sen blir det lite krångligare men början är vacker.

Och vi har fått sommar i maj också. Jag och Christian gick på en promenad genom Uppsala idag. Folk ligger i bikini i Ekoparken och det luktar grill.

Den senaste veckan har jag sett två bra filmer. Thor (Jenny och Chat, jag hade rätt, den var awesome) - fast måste erkänna att den inte ens hade varit hälften så bra om inte Chris Hemsworth hade varit typ den snyggaste människa som någonsin har vandrat på denna jord. Helt sjukt. Den andra filmen var Tuck and Dale vs Evil. Låter ju rätt knäppt och det var det också. Skräck/komedi. Älskade den, skrattade så att jag fick ont i magen.

Nu slötittar jag på Eurovision. Det är tyvärr sjukt trist att titta på utan någon annan som bryr sig (Christian totalvägrar). Funderar på att överge hela projektet och istället komma ikapp med mitt serietittande. Jag har avsnitt av Grey's Anatomy, Suparnatural och The Vampire Diaries som väntar på mig.

2 kommentarer:

Chat sa...

Haha - I've heard really good things about Thor. Damn it, I guess I'll have to eat my hat. But I'll watch it before I do the eating, just in case :)

Jenny sa...

Du lär ju kolla på kvällens eurovision iallafall! Jag tvivlar fortfarande på Thor och jag tycker inte att han är särskilt snygg (jag är tydligen tycka-tvärt-emot-klubben-idag) kram