måndag 7 september 2009

Bomull i huvudet.

Jag är förkyld. Christoffer har snörvlat hela veckan i rummet bredvid och han måste ha smittat mig för min hals känns som att den är fylld av taggtråd och jag har bomull i hela huvudet. Det är väldigt obehagligt. Jag har fått halstabletter av Christian som förlamar hela munnen och halsen. Som hos tandläkaren ungefär. Det är lite roligt. Jag känner mig som en dreglande idiot efter att jag har tagit en. Fast jag dreglar ju inte på riktigt, men det är roligare om man tänker att jag gör det.

Igår hade jag besök. Mitt crew kom hit (känner mig som Snoop Dogg när jag säger mitt crew. Älskar Snoop Dogg.) och vi tillbringade nån timme på akademibokhandeln. Sedan drack jag varm choklad på Waynes som smakade vatten med pyttelite kakao. Det var vidrigt. Det var dock mysigt att ha sällskap. Kvällen ägnades åt Harper's Island med Christian.

Har ni förresten tänkt på att uttrycket "att spendera tid" inte finns? Det är sådant man lär sig på språkvetarprogrammet. Apropå språkvetarprogrammet så har jag lite panik över att min bok ännu inte har dykt upp. Imorgon börjar vi med grammatik och jag känner att boken skulle vara bra att ha.

Igår natt när jag lugnt satt och läste forum på imdb började min dator tjuta som en siren och det kom upp en ruta där det stod att en trojansk häst hade invaderat min dator. Jag fick panik, skrek litegrann, hoppade upp ur sängen, sprang några varv runt mitt rum för att förstå vad i helvete det var som hände och drog till sist ur internetsladden. Det var otäckt. Tror att det var falsk alarm dock.

Nu ska jag dra mig ner på stan och köpa kuddar.

1 kommentar:

sara sa...

Fiing! Love the blogging! Jihoo!har skrattat mycket och beundrat ditt fina rum. Kramis (sorry att jag skriver sa trakigt, chat har datorn hemma hos sin mamma sa skriver fran mobilen.