lördag 19 september 2009

Vad ingen här i världen sett och ord ej kan beskriva

Jag är ensam ikväll och jag vill inte göra något annat än ligga i min säng med datorn i knät och slötitta på Family Guy hela kvällen. Jag är slö i huvudet och mätt efter att ha proppat i mig tacos. Solen har strålat över Uppsala hela dagen och löven börjar skifta i orange men jag har bara lämnat lägenheten i 10 minuter idag för att köpa livsviktiga förnödenheter (tuggummi och cola). Jag tycker om att vara ensam. Jag gillar att inte behöva yttra ett enda ord på flera timmar och få sitta i timmar på New Moon-forumet på imdb (jag skriver aldrig, jag bara läser och roas av att människor kan vara så extremt hängivna Robert Pattionson) utan att någon skrattar åt mig.

Det är ganska svårt att surfa på nätet i flera timmar i sträck dock. Ganska snabbt har man läst alla bloggar man vanligtvis tittar in på och måste börja söka i minnet efter sidor man gillar men inte besöker så ofta. En sådan sida är denna. Jonas Peterson aka Silverfisken är en svensk kille som bor i Australien. Han har ganska nyligen (tror jag) blivit bröllopsfotograf på heltid. Det låter ju himla töntigt, att ägna sitt liv åt att fotografera bröllop men jag börjar gråta varje gång jag klickar mig in på den där sidan. Titta på detta så förstår ni. Jag tittade på bildspelet och grät och önskade att jag kunde få gifta mig i Dalarna med en kille med perfekt skäggstubb och ha en fiolspelande gammal man i traditionell folkdräkt spela min bröllopsvals.

Sara, kan inte du och Chat gifta er? Typ, nu? Och anlita Jonas. Snälla? SNÄLLA? Jag kan sjunga på bröllopet och hålla ett jättefint tal. Lovar.

4 kommentarer:

Papa B sa...

Man behöver inte vara mer än en person när man har family guy. . . haha

SARA, sa...

Jonas tar typ 40 000 for att fota ett brollop± Ar sjukt avis pa den manniskan... Och tycker att Chat ska bli en svensk silverfisk! Fatta perfekt jobb. Hey, kommentera pa chats blogg ibland ar du snall? han far aldrig nagra kommentarer stackarn. kram

Sofia sa...

MEN! Jag visste inte ens att han fortfarande uppdaterade sin blogg. Jag ska göra det genast. Och självklart ska Chat bli en silverfisk.

sara sa...

tack, vad gullig du ar. sag din kommentar. nu blir han glad. ses snart... wohoo!