tisdag 8 september 2009

Pluggpanik

Alltså herrejävlar. Jag har härmed infört besöksförbud på facebook. Så fort jag loggar in har en ny klasskompis skrivit hur jobbigt det är att plugga, hur svårt morfologi är (vad i helvete är morfologi?) och hur McGregor (författaren till boken) är elak. Allvarligt. Jag trodde att jag pluggade mycket men det här är ju ett skämt. Jag har äntligen fått tag i boken men självklart bläddrade jag bara igenom den lite innan jag snabbt beslutade att ägna kvällen åt mer Harper's Island. Jag suger.

I morgon har jag föreläsning 12.15 och slutar 14.00. Då blir det plugg. Jag lovar. Ska sätta mig på biblioteket. Det här med att ha alla kanaler man behöver i sitt rum är kanske inte så himla bra ändå.

Var förresten tvungen att fundera väldigt länge över hur man egentligen skriver i morgon. Språkrådet rekommenderar i morgon, särskrivet, så så får det bli. Jag lär mig så mycket här i Uppsala!

1 kommentar:

Papa B sa...

Du hann få din bok i tid alltså? sweet...
Det är iofs bra med många kanaler så länge du pluggar i biblioteket hehe. Of course.

Snacka om värdelös kommentar haha, I'm working on it