tisdag 15 september 2009

Fantasibrist

Ny brist idag: fantasibrist. Alltså, det är ju lite larvigt att ha bloggtorka efter ca en vecka som bloggare, men det är jävligt svårt att hitta på roliga saker att skriva om ens liv är rätt så bra. Jag gillar att skriva roliga saker. Jag orkar inte berätta vad jag äter till lunch, eller vad som går på TV just nu, eller vad jag gjorde idag när jag redan berättat allt sånt på telefon för er (ja, för Malva i alla fall). Vill inte upprepa allt liksom. Jag vill skriva roliga texter som får er att skratta. Sådana historier handlar ofta om missöden och pinsamma situationer, men sådana situationer saknas här. I Málaga var det lätt som en plätt eftersom jag och Malva levde världens mest tragiska liv. Det är lättare att skriva roligt om tragik.

Så, i brist (igen) på roligheter får jag väl ändå berätta vad jag har gjort idag. Jag har varit på föreläsning med världens tråkigaste människa. Det var dessutom helt onödigt att gå eftersom det han pratade om (har ett vagt minne av att det var lexikalisk semantik men är inte säker eftersom jag halvslumrade hela tiden) inte ens skulle komma med på tentan. Sedan var det språklabb. Språklabb går ut på att man sitter vid datorn och leker med sådana där program som man hade när man läste spanska i sexan typ. Förra gången var det ordklasser, vilket var töntigt lätt men idag var det satsdelar. Jag har aldrig lärt mig satsdelar. VARFÖR I HELA VÄRLDEN HAR JAG ALDRIG LÄRT MIG SATSDELAR? Det var lite pinsamt eftersom min klass är irriterande duktiga och har djupa diskussioner om adverbialer och infinita objekt och subjekt och vad fan de nu snackade om.

På eftermiddagen åkte jag och Crille till Maxi. Det var skoj.

Nu ska jag nog titta på Underworld 2. Spännande.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej syrran! Jag tycker inte att man måste vara rolig hela tiden. Jag har börjat läsa Dan Browns nya bok idag och den verkar såå bra. Jag är i sjunde himlen. Det är extra kul i och med att vi har varit i Washington tycker jag! Kram

Rickard sa...

Haha så det blev underworld 2 direkt! härligt