tisdag 29 september 2009

Nästan där

Så, jag har ju en tenta på fredag. Tidspressen gör att jag inte ens vågar sätta på tv:n i rädsla för att fastna där och kugga på tentan. Det är ju faktiskt väldigt bra. Problemet är bara att även om jag inte sätter på tv:n och lägger mina böcker framför mig och vässar pennor och tänder skrivbordslampan så är det fortfarande otroligt lätt att bli distraherad. Av sina tankar, till exempel. De där tankarna är ganska mycket i vägen. Men jag har ändå kommit en bit på vägen och är exceptionellt stolt över mig själv. Har förstört min bok med överstrykningspenna, men äh, jag hade ändå inte orkat sälja den.

Roligast är det att rita fonetiska symboler. Här har ni IPA-kartan (International Phonetic Alphabet) om ni är intresserade (vilket ni självklart inte är men kom igen, hjälp mig lite här, jag försöker avleda att fortsätta plugga). Det jag skulle komma fram till var i alla fall att symbolerna är roliga. Känner mig som en konstnär när jag ritar dem.



Jag har för övrigt ätit bakad potatis två dagar i rad nu. Jag har blivit något av en expert på det där med att snöa in mig på maträtter och äta dem tills jag spyr bara av tanken. Men än så länge är det mycket mumsigt. Har också gjort den häpnadsväckande upptäckten att jag faktiskt gillar paprika.

Nu ska jag fortsätta plugga semantik och pragmatik. Har en idé att jag ska göra sådana där kort, ni vet som de hade i Grey's anatomy! Alltså, det är så himla roligt att plugga!

Inga kommentarer: