onsdag 9 september 2009

Nattluft

Jag tänker skriva en potentiellt supertöntig text nu, bara så ni vet.

Efter att jag hade sett klart Harper's Island hos Christian ikväll cyklade jag den ungefär två minuter långa vägen hem. Det var alldeles tyst ute och luften var helt perfekt. Klockan var några minuter över midnatt och jag satte mig på en bänk utanför mitt hus och bara andades. Jag ville sitta där hela natten men eftersom jag har en lektion i morgon klockan 10.15 tänkte jag att det inte riktigt var okej att sitta ute på en bänk och stirra ut i luften hela natten. Så jag gick in, satte på datorn och TV:n och längtade ut igen. Det är något med nattluft. Jag känner mig avskärmad från världen här i Uppsala. Som att jag lever mitt liv utan att tänka på det. Det är lugnt och fridfullt men det känns inte riktigt. Det är mer som en dröm.

Nu borde jag sova fast först ska jag öppna mitt fönster och andas i några minuter till.

2 kommentarer:

Malva sa...

Mohahaha. Snart kommer jag och förstör (kanske)! Längtar du inte jättemycket?

sara sa...

Hej fiing. Alskar din blogg. Och ar sa glad for att de ar fredag. Fredag, fredag, fredag! Yay, fredag. Har bett chat ladda ner harper's island for det gar pa BBC4 har. Ska kolla pa det imorrn tror jag. Vad mer kan jag skriva... Ska ga in pa Starbucks nu och kopa mitt fredagskaffe (uppfann just den traditionen) KRAAAAM