onsdag 16 september 2009

Den här meningen kommer jag aldrig att säga igen

Jag är himla uttråkad. Borde sätta mig med kapitel 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 och 11 i McGregor och läsa tills hjärnan blöder. Japp. Så mycket ska jag ha läst hittills. Jag har läst halva kapitel fem. Fan vad bra jag är.

Jag har aldrig varit bra på att plugga långt i förväg. Jag behöver tidspressen, men jag gissar på att det kommer bli lite svårt att läsa 12 kapitel på ca 30 sidor vardera kvällen innan tentan. Så det är väl bara att stänga av datorn och TV:n och börja rita lite träddiagram (fråga mig inte ens).

Idag såg vi en film i skolan. Innan dess hade jag ägnat två timmar till att klaga på denna onödiga filmvisning som jag var säker på inte skulle ge mig någonting alls. För sådan är jag - onödigt negativ, och oftast helt i onödan. Filmen var faktiskt intressant (fast det var ingen film, det var en dokumentär om... gissa vad? Språk.) och jag lärde mig bland annat att man aldrig säger en och samma mening två gånger (förutom när man berättar historier och sånt). Jag vet inte om det stämmer dock, det känns väldigt osannolikt att man inte en enda gång i hela sitt liv skulle yttra en exakt identisk mening två gånger.

Jessica Silversaga. Så heter en brud som just nu är på en reklamfilm på tv. Silversaga? Vad i helvete? Hon har ju lätt hittat på namnet själv. Stackars, stackars dumma och smaklösa Jessica.

Inga kommentarer: