lördag 5 september 2009

IKEA, gästsängar och snus.

Hej grabbar.

Mamma och pappa dök upp runt tolv imorse och vi åkte till IKEA. Alltså, som blivande språkvetare känner jag att det är viktigt att skriva IKEA med stora bokstäver eftersom det faktiskt heter så, men det känns ju som att man skriker ut det. Så är det alltid när man skriver med stora bokstäver. Jag och Calle brukade roa oss med att skriva med stora bokstäver till varandra på msn, och man kände sig alltid helt utmattad efteråt. Prova. HEJ! HUR MÅR DU? JAG MÅR BRA! Okej, tillbaka till ämnet - IKEA (haha). Så. Jag skulle köpa en säng och gick glad i hågen mot sängavdelningen. Mamma och jag var på IKEA i Västerås för några veckor sedan och skulle titta ut en säng. Jag ville ha en billig (duh) och frågade om en säng jag hade sett i katalogen. Hon som jobbade där sa att sängen i katalogen var helt fel för mig, då jag var för liten för en hård säng och således skulle ha en mjuk. Och det var helt okej, för den mjuka var billigare. Så när jag idag skulle köpa den där sängen fick jag lite panik när snubben på IKEA i Uppsala tittade på mig med ena ögonbrynet uppe i hårfästet och sa att "den där sängen är en väldigt enkel säng och passar bättre som en gästsäng". Wtf? Skitmänniskor. Jag köpte den i alla fall men har varit lite orolig hela dagen för att min rygg kommer att dö. Vi får väl se efter inatt.

Jag ägnade eftermiddagen åt att fixa till i mitt rum. Nu är det mysigt och trevligt. Saknar mina svarta kuddar och fina gardiner, men annars är jag mycket nöjd.



Det är väldigt beige(t?), men mysigt.

Annan sak! Göteborgs rapé har bytt layout. Japp, jag tycker att det är värt att skriva om. Försökte ta en bra bild men det gick inte.

Okej. Färdig.

2 kommentarer:

Malva sa...

NICE. Eftersom jag är en av ca tre läsare så känner jag att jag måste kommentera på varje inlägg. Rolig bild på tv:n också. Två tecknade nakna gubbar. Är det sånt man tittar på när man bor i Muppsala? (ja, jag kom på det för ca en halvtimme sen och kommer från och med nu att kalla det för Muppsala...)

mamma sa...

Gardinerna sys just nu och är snart klara.Vad fint det blev!