fredag 12 mars 2010

Full Hermione

Jag, Malva och Linus tittar på Harry Potter och Halvblodsprinsen. I scenen där Harry, Ron och Hermione går ifrån puben, där de har druckit honungsöl (innan Katie Bell åker upp i luften), hävdar jag att Hermione helt klart är full. Hon kan ju inte ens gå rakt! Malva är nu väldigt arg. Hon tycker att jag har förstört hennes barndom.

"Det är ju Harry Potter, de kan ju inte bli fulla! De är ju barn!" muttrar hon surt.

Men hörni. Ni som har sett den. Visst fan har jag rätt (är för övrigt ganska säker på att jag har diskuterat det här med någon annan någon gång...)?

1 kommentar:

Teresa sa...

Du och jag har diskuterat det förut, och jag håller inte med. Hon är ju bara glad! Inte full ... Butterbeer är väl inte ens med alkohol i, annars hade de väl inte tillåtit ungar att dricka det?