lördag 20 mars 2010

Viernes

Började dagen med ett grammatikseminarium. Folk verkar bli mer och mer skoltrötta, idag var vi bara fem stycken (vi var typ 15 i början). Nu ska jag inte säga så mycket eftersom jag hade missat två seminarium i rad före detta. Mitt under lektionen kom jag på att jag totalt hade glömt bort att jag skulle ha haft ett möte med min handledare i uppsatskursen i måndags. Ni vet när man kommer på sånt där som man helt har glömt och får den där sugande panikkänslan i magen? Det är hemskt. Jag hoppas det löser sig i alla fall, jag skickade ett väldigt ursäktande mejl till honom så fort jag kom hem.

Malva är i Västerås i helgen så Christian bor med mig (under stora protester ska tilläggas, Flogsta är ju trots allt slummen...). Idag har vi spelat Harry Potter. Hela dagen. Sprungit runt och letat efter 150 sköldar som finns gömda i slottet. Det är ungefär så roligt som det låter. Vi gick så långt att vi till slut satt framför datorn och letade efter walkthroughs som visade var alla sköldar var. Fast vi hade faktiskt hittat alla förutom fem stycken. Bara så att ni inte tror att vi fuskar liksom. Klämde in Interview with the vampire också (jag har precis läst ut boken - herrejävlar vad lång tid det tog, men den var sjukt bra). Har fått en nyvunnen respekt för Tom Cruise. Han är grym som vampyr.

I helgen ska jag inte göra någonting (förutom att tvinga Christian att plugga). Jag borde läsa nästa bok på litteraturlistan, men jag är fortfarande för fattig för att köpa den. Nu vill jag sova. Gick upp nio idag. Det är fanimej inte ok.

Inga kommentarer: