söndag 21 mars 2010

Snow

Deppar ihjäl mig över snön. Hade ju precis blivit kompis med våren. När jag cyklade till skolan i fredags var nästan hela cykelbanan snöfri. Lite otäckt dock, med all grus. Jag blir fortfarande nervös av gruset, efter min vurpa som ledde till en bruten handled. Christian och jag tittar på bandyfinalen och lider med stackarna, både de som spelar och de som tittar på.

Har precis beställt hem alla böcker på litteraturlistan. Längtar tills de kommer, sex stycken splitternya böcker. Det blev inte ens särskilt dyrt.

Idag ska jag översätta några meningar till morgondagens grammatikseminarium, diska och städa. Sedan ska vi trotsa snöstormen och ta oss hem till Christian. Vanlig söndag med andra ord.

Jag vaknade halv två idag. Hatar att vakna så sent.

Inga kommentarer: