torsdag 18 mars 2010

Koh Phangan

Igår gick jag och Christian på jakt efter en billig restaurang med god mat. Vi hittade Koh Phangan, som definitivt inte var billigt men väldigt roligt. Det var ett thailänskt ställe, och det var inrett med tusen olika färger. Nu har jag ju inte varit i Thailand, men det såg ut som jag tänker mig att det ser ut på en thailändsk restauranggata på kvällen. Ljuslyktor, ljusslingor, träbord, akvarium och plastödlor och ormar på väggarna. Jag åt en skaldjurswok. Den var svingod (dock lite väl stark) och jag åt för första gången musslor, minibläckfiskar och något annat konstigt skaldjur som såg lite ut som majs. Medan vi satt och väntade på maten släcktes hela stället ner. Christian och jag tittade förvånat på varandra och tänkte att det nog var ett strömavbrott. Men icke. Helt plötsligt började det åska och blixtra, som i en tropisk storm. Det hela var väldigt spännande. Jag hade inte med mig kameran, men om ni är nyfikna kan ni titta på bilder här.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Haha det låter ju jätteroligt.

Teresa sa...

Mycket mysko ...