söndag 10 januari 2010

Åh, du ljuva tristess.

Alltså, det är konstigt det här. Hur man längtar tills man är klar med allt plugg och man får vara helt ledig och sedan när man väl är det blir man så uttråkad att man vill skjuta sig själv i huvudet. Så, för att undvika att gå under av tristess gör jag en lista.

Namn: Sofia Josefin Emanuelsson

Kallas för: Har alltid önskat att jag hade ett tufft smeknamn, men det har jag inte. Ibland kallas jag Sofo, Malva kallar mig kompis och mamma och pappa kallar mig Lilla i.

Stjärntecken: Kräfta

Höger eller vänsterhänt: Höger. Det betyder att min vänstra hjärnhalva är språkdominant. Det ni.

Tatueringar: Inga, tack och lov.

Längd: 159 cm. Kommer alltid att irritera mig på den där sista cm som aldrig kom.

Skostorlek: 38.

Hårfärg: Just nu? Nån slags ljusbrun/röd. Önskar att jag hade ljusare hår dock.

Fräknar:

Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej. Jag gillar Uppsala.

Tycker du att du är attraktiv? Oftast.

Dricker du? Väldigt sällan.

Röker du? Nej.

Vilket schampo använder du? Head & Shoulders. En halv flaska vid varje tvätt ungefär.

Vilken parfym använder du? Jag brukar inte använda parfym, men om jag gör det är det någon från CK. Vet inte vad den heter.

Vad är du rädd för? Ormar, min mage, att misslyckas.

Gillar du att tvätta? Jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt att tvätta.

Senaste personen du ringde? Malva.

Personen som ringde dig? Malva.

TV-program du såg? Family Guy.

Favorit…

Låt: Just nu, Come what may från Moulin Rouge.

Sak att göra: Lata mig.

Dryck: CocaCola.

Kläder: Beror på tillfället. Om jag vill vara fin: kort klänning. Om jag vill vara bekväm: Stor stickad tröja och pyjamasbyxor eller shorts.

Film: Kan inte svara.

Har du någonsin…

Blivit arresterad? Nej.

Antal…

Gånger ditt hjärta brustit? Många, av olika anledningar. Vet inte om det någonsin har brustit på riktigt dock.

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Typ fem kanske.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? En gång var jag med i Ung i VLT. Det var ett reportage om dolda talanger och en stor bild på mig där jag vände ögonlocken ut och in prydde uppslaget.

Senaste…

Boken du läste? Den där Kristin Hannah-boken som jag och Jenny bråkade om. Minns inte vad den hette. Läser Interview with a vampire just nu.

Personen du fick e-mail av? Hälsoklubben. Det är ingen person, men det är himla roligt att jag av alla människor av någon anledning prenumererar på mail från Hälsoklubben. Hahahaha.

Personen du fick brev av? CSN. Det är inte heller en person.

Personen du fick sms av? Teresa. Det är en person.

Gången hela din familj åt middag tillsammans? Var säkert någon gång efter det också, men jag minns juldagen som den senaste gången. Kanske kvällen Sara åkte hem också?

Saken du köpte? Pizza. Vet inte om det räknas som en sak, men ändå.

Vad har du gjort idag? Gått upp, sagt hej då till Christian, ätit chips. Typ.

Brukar du svära mycket? Ja.

När stiger du upp på morgonen? Om jag är ledig, inte före halv tolv.

Vad har du på dig? Stor tröja och shorts.

Är du glad nu? Inte särskilt, nej.

Vad dansar du till? Töntiga låtar, med min bror.

Stockholm är… ? Äckligt.

Göteborg är… ? Trevligt, fast jag har bara varit där en gång.

Land du vill besöka? Argentina.


9 kommentarer:

Teresa (personen) sa...

Tur att jag är en person!
Annars hade jag faktiskt blivit lite rädd ...

Domesticated Ape sa...

Josephine... Don't think I knew that!

Sofia sa...

Teresa: Ja, eller hur.

Chat: Are you reading my blog with Google translate? I love Google translate. It makes everyone sound a little bit retarded.

Jenny sa...

Du! Golden globe sänds på söndag natt. !!!!!. Jag känner att jag nästan måste ta ledigt på måndag så att jag kan titta på den.. och jag tänkte att du skulle komma hem till mig och kolla med mig! Vad du säga?

Teresa sa...

Hördu, förresten, ska vi hämta ut alla papper från Språk, datorer och textbehandling före eller efter uppropet eller har du redan gjort det kanske?
Jag har inte hämtat ut mina än i alla fall.

Jenny sa...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6415016.ab


!!!!!!!

Sofia sa...

Teresa: Var där idag och de hade inte kommit, tänkte gå dit på fredag (hon sa ju att de senast skulle vara inne den 14:e).

Jenny: Alltså! Sjukt tråkigt. Värst att Sam Raimi inte ska regissera. Tobey är väl inte med eftersom han ska spela Bilbo (enligt ryktena i alla fall). Tycker han är helt fel dock. James McAvoy ska det vara!

Teresa sa...

Jag gissar att du kanske inte har kollat på det, men har du rättat din ordkunskapsdel? Fick lite panik när jag rättade sista sidan på den för där hade jag mer än hälften fel! Ihk.

Domesticated Ape sa...

Yeah, I use Google translate. It has the ability to completely butcher any language. But I get the general idea of what's being said - just don't expect me to be emotionally moved if you write a beautiful poem or something. :)