söndag 17 januari 2010

Sista dagen i frihet

I morgon börjar skolan igen. Det ska bli ganska roligt men jag är superstressad över bostadsproblemen. Dessutom är jag lite kluven över natten. Det är nämligen Golden Globes i natt, och det kan jag ju inte missa. Det slutar klockan fem, och då får jag sova 6 timmar ungefär, jag börjar klockan tolv imorn. Äh, det räcker ju gott och väl! Jag menar, Ricky Gervais ska leda galan! Jag älskar Ricky Gervais. Har dessutom hört att David Brent kanske möter Michael Scott i The Office snart. Alltså! Förstår ni hur bra det skulle bli?

Jag har funderat lite på om jag ska göra ett litet experiment och skriva bloggen på engelska nu när jag börjar läsa engelska. Vad tror ni om det? Kanske kan vara bra att skriva så mycket på engelska som möjligt. Jag behöver öva, jag ska ju ändå ta examen i engelska liksom. Apropå det så var det himla konstigt på teatern igår. Framför oss satt ett sällskap på kanske sex kvinnor. De var svenskar, men de pratade engelska ganska ofta. De var i väldigt olika åldrar, några som såg ut som 20 och några som var runt 50. De åkte dessutom samma tåg som jag hem till Uppsala. Jag tänker att de kanske ingick i något slags sällskap som bara pratade engelska. Underligt.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Då kan jag öva mig på att läsa engelska. Nog för att jag egentligen behöver öva mig på typ allt annat (främst skriva och prata) först, men läsa kan ju inte skada i alla fall. :)

Malva sa...

http://funnyvideos.todaysbigthing.com/2009/12/31

Haha. Rolig skit.