tisdag 26 januari 2010

Giving up

Okay, so I'm giving up on the whole English thing. Not the studying I mean, the whole writing in english. It's too demanding and after every word I write I get a little bit panicked that I wrote something totally wrong. So, THE END.

Åh. Vad skönt det är att få skriva på sitt modersmål. Jag älskar svenska. Engelska är inte så illa det heller, men för mig som är svensk blir allt så mycket mer äkta på svenska.

Livet i U-town går på som vanligt. Förutom att jag har lyckats hamna i seminariegruppen med de tidiga morgnarna (vet inte hur länge jag funderade på hur morgnarna stavades), så jag måste släpa mig upp vid 9 allt som oftast. Det är inte alls kul, men det är ganska skönt att jag väldigt sällan slutar efter 12. Annars stressar jag fram och tillbaka och oroar mig över boenden, bussresor (för stackars Malva) och svindyra kursböcker. Jag köpte böcker för 1700 kr idag. Jag ville dö lite.

Ikväll är jag återigen ensam då både Malva och Christian har nollning, så jag ska försöka få lite plugg gjort. Börjar med en uppsats som jag ska lämna in imorn. Jag skrev nästan klart det på bussen i söndags, så jag har bara lite kvar.

Adiós amigos.

3 kommentarer:

Papa B sa...

fan va skönt at sluta vid 12... bastard. skönt att i princip ha den klar då.

Domesticated Ape sa...

www.translate.google.com - oh, hello old friend.

Your English was flawless by the way. Kram.

Sofia sa...

Papa B: Jo. Ganska skönt.

Chat: Sorry! But at least you'll get a laugh out of reading my blog now.