torsdag 14 januari 2010

Upprop och yrsel

I går hade jag upprop till min Engelska A-kurs. Vi hade ett diagnostiskt prov som inte gick så väldigt bra och sedan fick vi gå hem. Malva kom hit runt ett och vi gick runt i typ 100 minusgrader jättelänge och försökte lösa bostadsproblemen. Det gick inte. Sedan åt jag Chicken El Maco på mcd (mycket gott) och på kvällen gick vi och såg Avatar 3D. Tyckte den sög ganska rejält faktiskt, men 3Dn var cool ibland.

När jag vaknade imorse (okej, för typ en timme sen) kunde jag inte se rakt. Jag kan fortfarande inte ställa mig upp, för det snurrar så mycket i huvudet på mig. Det går bra att halvligga och ligga, men att sitta upp är lite för ansträngande. Vet inte vad felet är, jag har inte feber eller så, men det är något i huvudet som inte riktigt fungerar.

Jag har precis vinkat av Malva som har upprop precis den här sekunden. Hoppas det går bra för henne. Nu ska jag försöka ta mig till köket. Tur att uppropet inte skulle ta så lång tid, om jag skulle svimma kommer hon ju snart och hjälper mig. Yay!

6 kommentarer:

rickard sa...

va? den hade ju slutat gå sa du ju

Sofia sa...

Jag fattade fel. Den slutade tydligen gå den här torsdagen, inte förra. Förlåt!

Domesticated Ape sa...

Excuse me? Did you actually type ‘Avatar sucked’ or is Google mistranslating?

The story sucked a tiny bit, but overall it's good... right?

Sofia sa...

No, for once, Google translate was right. I didn't like it. Might have had something to do with the whole 3D thing though, I couldn't really focus on the story since I was a little bit afraid of getting nauseous. Haha. But over all, it wasn't great. I liked the animation but the story was too corny. Also, I kept thinking that the score was way to close to the Titanic score, which bugged me. I'll see it again when it comes out on dvd, maybe I'll change my mind when I don't have to worry about throwing up (I didn't feel sick at all, but it's VERY me to worry about stuff like that).

Teresa sa...

Om jag följer med så åker jag den 1-6/5. Men det känns lite krångligt just nu. Fast det vore ju kul ...

Teresa sa...

Mår du bättre i huvudet nu förresten?