onsdag 27 januari 2010

I LOVE TV

Har sanslöst tråkigt eftersom Christian vägrar vara med mig, så jag gör en TV-lista istället. KUL! JA!

TV-serier jag följt som liten: Jag har himla dåligt minne vad gäller saker jag gjorde när jag var liten, men jag kommer ihåg att jag följde Familjen Macahan, Dr. Quinn, Beverly Hills 90210 och Ensamma hemma. Glömmer aldrig kvällarna i Hölick, när hela familjen satt bänkade och tittade på Macahan med brasan sprakandes bredvid. Jag minns dock att jag alltid tyckte att den var lite halvseg, men det var ju själva känslan man var ute efter så det gjorde inte så mycket.


TV-serier jag följt som tonåring: Haha. Ska jag lista alla kommer det ju ta år så jag tar bara några (för övrigt var det ju inte allt för länge sedan jag var tonåring). Buffy, Sunset Beach, The O.C., Felicity, Grey's Anatomy, Vänner, Sex and the City, Gilmore Girls, Alias, Roswell, The Office, Prison Break, LOST, The Bachelor, Twin Peaks.



TV-serier jag föjt som yngre vuxen: När är man yngre vuxen? Efter tonåren antar jag, men eftersom jag bara är 21 så får det väl bli typ när jag var 20. För ett år sedan alltså. Grey's Anatomy, Gossip Girl, One Tree Hill, The Office, Prison Break, LOST, True Blood, Supernatural, Criminal Minds, Heroes.



TV-serier jag följt som lite mindre ung vuxen: Jaha. Det är väl nu då. Samma som ovan plus HIMYM, Dollhouse (det slutade gå dock), The Vampire Diaries, Biggest Loser (haha) och Paradise Hotel (ännu mer haha). Har dessutom slutat titta på några, typ Heroes och Prison Break (orkar aldrig se klart sista säsongen).


TV-serier jag aldrig tittar på: Married with children, Navy CIS.



TV-serier jag inte fattar: Smallville (känns som att jag borde gilla det men det är ju så sjukt tråkigt). Navy CIS, har hört att det är populärt men jag fattar verkligen inte grejen.



TV-serie jag hade velat följa men aldrig hunnit se (rättare sagt: Serier jag undvikit att börja titta på för att inte fastna, trots att dom verkar bra): Inga. Jag ser allt jag vill se.

TV-serie som blev rejält pajig: Pajig? Vad är det för ord? Antar att det betyder dålig. Prison Break och Heroes blev ju rejält sega efter ett tag. Sunset Beach var ju alltid sjukt skumt men det var lite det som var charmen.



TV-serie som kändes fin: Men vad är det för konstig typ som har hittat på den här listan. Kändes fin? Öh... okej då, de första två säsongerna av The O.C. var väldigt fina.

¨

TV-serier jag äger på box: Supernatural, Buffy (säsong ett men ska köpa alla... nån gång i livet), Alias (säsong 5), The Office (säsong 1). Kommer inte på några fler som är mina, Jenny har de flesta.



Insåg precis att den här listan var sjukt ointressant. Jaja.

8 kommentarer:

Domesticated Ape sa...

Ah, I loved this post. What's Pajig?

I'm surprised Seinfeld doesn't appear on the list.

Sofia sa...

I was asking the same question myself actually. I think pajig means bad... but I'm not really sure.

Well, the thing is I like to watch the ocassional episode of Seinfeld but I've never really followed it, like I've done with Friends or Grey's Anatomy. And since the list was about TV shows that I follow or have followed, it didn't really fit in.

Jenny sa...

Yo sis. Jag tycker att du o jag borde kolla på "legend of the seeker" tillsammans. Den ser ut att vara i vår smak :)

Sofia sa...

Jenkan, jag har tänkt precis samma sak. Men sedan blev jag lite osäker, för tänk om den är superbra. Blir ju jobbigt att vänta så länge på att se det... eller?

Jenny sa...

Vadå vad menar du, hela första säsongen finns väl redan? Vi får väl tanka ner det när du kommer hem någon gång och köra ett marathon?

Sofia sa...

Ja, eller så tittar man på den på traditionellt vis, på tv...

Jenny sa...

Haha. Va går det?

Sofia sa...

Tv6. Börjar 5:e februari.