söndag 17 januari 2010

Jane Eyre

Idag har jag varit i Stockholm med Jenny och sett Jane Eyre. Jag har också gått så mycket att mina ben känns som att de ska falla av. Först gick jag från mig till stationen. Eller ja, jag halvsprang för jag var lite sent ute. Sedan gick jag och Jenny runt på stan i Stockholm. Mest sprang vi runt på alla H&M för att hitta en tröja som Jenny såg på en skyltdocka och deklarerade var "DEN TYP FINASTE TRÖJAN NÅGONSIN!!!ett!!111!". Vi hittade den till slut men hon köpte den inte. Så klart. Sedan gick vi till Dramaten. Jag fick lite panik när jag insåg att platserna mamma hade köpt var precis i mitten (mamma, jag tycker att det var lite elakt - du vet ju hur jag är) och jag satt mest och oroade mig hela tiden för att jag skulle spy eller kissa på mig eller något ännu värre. Det gjorde jag inte, och jag är ganska stolt över att jag lyckades undvika en panikattack. Pjäsen var helt okej men jag gillar inte teater så mycket. Musikaler ska det vara! Jenny och jag planerar att se Grease på Göta Lejon nu. Det var dock ganska coolt att se Mikael Nyqvist. Jenny hävdade att han tittade djupt in i hennes ögon under applåderna. Visst. Efter teatern halvsprang vi till centralen för att jag skulle hinna med tåget. Det gjorde jag, men jag var så stressad att jag glömde att ge Jenny DVD-boxen som jag burit runt på hela dagen (och som hon hade ringt och påmint mig om att ta med ungefär 10 gånger), och hon glömde att ge mig mitt livsviktiga CSN-brev. Lyckat.

Nu tittar jag på Godzilla. Sjukt bra film.

4 kommentarer:

Domesticated Ape sa...

"Jenny claimed that he looked deeply into her eyes during the applause." - Haha, that's brilliant - Jenny is so funny.

SARA, sa...

Jag hade uppskattat den dar biljetten sa himla mycket mer. fuskigt.

Sofia sa...

Chat: Yep, that's Jenny in a nutshell.

Sara: Så går det när man väljer att bo i England istället för Sverige.

mamma sa...

Varsågod för julklappen. Roligt att ni uppskattade den...nästa gång ska Sara få FAST hon bor i England! (hur nu det ska gå till...) Och att platserna var i mitten hade jag ingen aning om.
Det sista jag sa till Jenny när vi lämnade henne vid bussen var att hon INTE skulle glömma ditt brev!!!
Ja,ja...är glad ändå. Har åkt skidor idag. Roligt men svettigt. Har dessutom köpt svarta jeans med och åt Peter. Ja, du vet ju vilken bedrift DET är. Känner mig nöjd!
kram