söndag 29 november 2009

Jullängtan

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig. När jag var i Stockholm i fredags kunde jag inte sluta titta upp på Drottningsgatans julbelysning och när jag, Christian och Kim gick ner till VG i torsdags började jag nästan hoppa av glädje när jag såg att träden längs Fyrisån var upplysta. När jag går in i butiker och hör julmusik får jag tårar i ögonen och kan stå och titta på julpyntet i evigheter. Jag har aldrig längtat mer till jul än vad jag gör i år. Jag har varit helt deprimerad hela dagen för att jag inte har någon adventsljusstake och jag har lyssnat på Jul, jul ungefär 57 gånger. I flera dagar har jag funderat på att köpa en liten gran och varje gång har jag blivit superledsen när jag har kommit på att jag inte har nån plats för den i mitt rum.

Det kanske är för att jag inte bor hemma längre. Det finns ingen som pyntar åt mig och jag får inte små paket från mammas julklappskalender längre.

Och nu är det Ensam hemma på tv också. Slå mig när jag ligger, gör det. Åh, vad det är synd om Macaulay Culkin som är alldeles ensam.

3 kommentarer:

PRickard sa...

haha ag såg också den. jo det är sjukt mysigt med julpynt och dylikt. jag kör förra årets shell julskiva i verkstan vilket mina arbetskamrater som helst lyssnar på hårdrock inte uppskattar så värst mkt. haha

mamma sa...

Har just glatt din bror med att hänga upp julkalendern med små paket i BARA till honom.Finns fördelar med att ha blivit enda barnet. Fast den
18:onde börjar det finnas TRE grejer i varje lucka.Då kommer ju du och Sara hem!Jag är den perfekta mamman!Eller knäppaste...julkalender till 17åring!Och 21åring och 25åring!Fast Peter kände en till i klassen som har en.Jag är tydligen inte ensam.

Sofia sa...

Rickard: Haha, de fattar ju ingenting. Julmusik är bäst!

Mamma: DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!