söndag 1 november 2009

Saknad.

Uppsala är ju mitt hem nu och allt som oftast känns det underbart men just idag saknar jag hemhemma. Det är faktiskt första gången som jag verkligen saknar Västerås på riktigt. Malva har varit här i helgen och vi har haft jätteroligt (ska skriva ett inlägg om det när jag orkar). Kanske är det därför det gör lite ont i hjärtat nu när jag är ensam igen och tänker på mamma som sitter och skriver veckobrev med bara pekfingrarna framför vår usla dator på nedervåningen och pappa som halvsover framför nyheterna och är arg för att det är söndag och Peter som sitter i sin fåtölj med de knotiga knäna uppdragna till hakan och läser fotbollsnyheter med VH1 på i bakgrunden och Lennon som sover med hela den lilla kroppen vriden på det mest underliga sätt i soffan och Linus som ligger platt på vardagsrumsbordet.

Jag måste åka hem snart.

Nu ska jag cykla till Folkes och köpa toalettpapper. Underbart.

3 kommentarer:

mamma sa...

Inte riktigt men nästan.Jag skriver inte veckobrev, det gör jag numera i skolan på torsdagar.Pappa målar i ditt rum, eller snarare lägger golv just nu!!Det blir jättefint! Peter pluggar(!!!!) matte.C-matteprov nästa vecka...Lennon sitter nedanför mig och tittar på min pekfingervals.Linus ligger i soffan däruppe.Nu ska vi dricka kaffe och se The Wire.
Ja, kom hem snart men vi måste göra färdigt ditt rum bara så du har någonstans att sova!
kram

Jenny sa...

Jag och Sara glömdes visst bort i din drömvision av hemmet. Alltiv trevligt att höra!

Sofia sa...

Men Jenny lilla, det var ju faktiskt en helt vanlig vardagskväll hemma i huset på Bjurhovda, och varken du eller Sara brukar ju vara där särskilt ofta. Jag saknar er också. Lovar!