torsdag 26 november 2009

Önskelista

Det är julafton om mindre än en månad och då måste det ju vara okej att skriva sin önskelista. Det här är första gången på typ tre år som jag faktiskt önskar mig saker. Det är trist för mig, för jag gillar att bli överraskad men det är antagligen ganska bra för min familj så de slipper tänka. Okej, here goes:

  • Extern hårddisk
  • Hårfön
  • Skrivare (en liten en)
  • Handdukar (både stora bad/duschhandukar och små)
  • Bäddset (alltså inklusive lakan, örngott och påslakan)
  • Interview with the vampire, Anne Rice. Engelska eller svenska spelar ingen roll.
  • Dead until dark, första boken i Sooke Stackhouse-serien av Charlaine Harris.
  • Buffy, säsong 1.
  • En riktigt bra svensk grammatikbok. Svenska Akademiens grammatik vore grymt, fast den är extremt dyr.
  • Norstedts engelska ordbok (om jag inte får den imorn när jag ska på studiebesök på Norstedts).
  • Fina kläder.

Okej, jag inser att det är mest vampyrgrejer, men vampyrer är ju tuffa. Typ. Jag får fylla på om jag kommer på fler grejer. Så, ut och köp grejer! Förresten familjen, ni får gärna skriva en egen önskelista i kommentarerna. Sara, när kommer du hem?

3 kommentarer:

Jenny sa...

jag har dead until dark så den behöver du inte önska dig. Jag orkade inte ens läsa klart den. Jag vet inte vad som är fel på mig, jag har hamnat i en lässvacka tror jag! Kram

Sofia sa...

Okej, bra. Men Jenny, önskelista! Snälla, har noll idéer på julklappar.

Teresa sa...

Jag läste fram till tredje inlägget på nästa sida men så orkade jag inget mer. Har fortfarande inte ringt mamma (ska göra det strax). Sen blir det TV för min del, skit i labbrapporten alltså. Har ju hela söndagen på mig.
Sa jag det förresten? Du skriver som du pratar, och det är väldigt roligt att läsa (det är alltså något positivt). Jag tror jag fortsätter. Nu blir du aldrig av med mig. He. He. He.