lördag 28 november 2009

Tio

Jag är himla uttråkad och googlade listor för att hitta nåt skoj. Den här verkade rolig.

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
I november 1999 var jag 11 år gammal så jag gissar på att jag inte gjorde mycket mer än gick i skolan. Jag gick i femman på Fryx och studerade väl kanske Europa eller något liknande. Europa är väl i femman, eller? Jag tror att jag var ihop med Per och var en framstående medlem i ZZA. ZZA var den otroligt häftiga klubben jag, Elina och Lovisa bildade. Vi hade namn också: Lizzie, Dezzie och Tezzie tror jag vi hette. Fett tufft, jag vet. ZZA styrde 5b och vi hade små pojkar som höll våra händer när vi gick ner för trappor. Är dessutom ganska säker på att vi startade krig mot töntgänget (Fanny, Sara och Lovisa Fyhr). Jag var så fruktansvärt häftig på den tiden.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
För ett år sedan bodde jag hemma och fungerade som en städerska åt min familj. Jag var vaken halva nätterna, vaknade sent och diskade och städade sedan huset så att pappa skulle skrika lite mindre på mig om att NU ÄR DET FAAAN DAGS ATT SKAFFA ETT JOBB! Det fungerade inte.

3) Fem snacks som du gillar:
Bara fem? Herregud. Okej. Ostbågar, popcorn, nachos, chilinötter och chips.


4) Fem sånger du kan hela texten till:
"Don't stop believing","My heart will go on", "Jul, jul" (började för övrigt gråta när jag såg den här videon alldeles nyss), "Du måste finnas", "Utan dina andetag".

5) Fem saker du skulle göra om du var miljonär:
Sluta ta studielån, köpa en fin lägenhet i Uppsala, köpa världens finaste julklappar, köpa en helt ny garderob och bjuda min familj och mina vänner hela tiden.

6) Fem dåliga vanor:
Snusa, bita på naglarna, äta för mycket onyttigt, vara uppe för sent och skjuta upp allt till sista sekund.

7) Fem saker du gillar att göra:
Titta på tv, sova, läsa, spela piano och mysa med mina katter. I den ordningen.

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Antar att vi snackar kläder här bara. Röda jeans, magväska, pälsväst, stringbikini och en lång skinnkappa (som i Matrix).

9) Fem favoritleksaker:
Haha. Leksaker. Öh, okej. Gillade Barbie när jag var liten. Lego också. Är pussel en leksak? I så fall säger jag pussel. Helvete, det här är skitsvårt. Jag säger väl mjukisdjur (hade massa såna) och typ... furbee?

10) Fem personer jag skulle vilja se göra den här listan:
Syster Sara, syster Jenny, mamma, Malva och Dolly Parton.

Jag hade rätt. Det var roligt.

2 kommentarer:

rickard sa...

haha coola gänget zza, instant classic!

Sofia sa...

Mm, jag vet. Det var tider det.