söndag 7 februari 2010

Allt det där som är jobbigt

Allt det har jag gjort idag. Städat, pluggat, diskat och tvättat. Vi har varit himla duktiga, jag och Christian, och nu är jag väldigt trött. Ganska stolt också. Känns väldigt skönt att gå och lägga sig när man faktiskt har ägnat dagen åt någonting som är lite mer ansträngande än tv-tittande och chips-ätande (även om det är dessa aktiviteter jag ägnar mig åt precis just nu).

Jag börjar inse hur mycket plugg den här engelskakursen innebär. Det är ett kapitel till idag, tre till imorgon, fyra till dagen efter. Men det är okej, för det är faktiskt ganska intressant. Det mesta i alla fall. Särskilt grammatiken, av någon anledning. Tror det är för att jag faktiskt lärde mig en hel del i höstas, och därför känner mig ganska smart när jag läser om nominalfraser och satsdelar.

Nej, nu ska jag krypa ner bredvid Christian och titta på slutet av Spiderman.

2 kommentarer:

Teresa sa...

Vadå tre till i morgon och fyra till på tisdag?! Vad har jag missat?

Sofia sa...

Det var inte menat så bokstavligt.