torsdag 18 februari 2010

Värme, tack

Jag är så fruktansvärt trött på den här kylan. Funderar helt allvarligt på att boka en sista-minuten och åka någonstans riktigt varmt. Ja, nu är jag ju utfattig och kan verkligen inte vara ledig från skolan, men om jag hade pengar och ett fritt schema - då jävlar. Eftersom jag inte kan åka iväg någonstans så tittar jag på bilder från Kretaresan jag gjorde med Malva, Kicki och Maja i slutet av sommaren 2008. Tänk att bara gå runt i klänning och inte frysa det minsta, utan svettas istället. Fan. Ibland är det inte så himla roligt att bo i Sverige.

Idag har jag snörvlat som en galning (har tappat smaksinnet, hatar när det händer) men känner mig lite bättre i huvudet. Jag har även tittat på en konstig film, Legion. Den handlade om änglar och om ett barn som skulle födas fast sen skulle han inte det men nej, vänta, han var tvungen att födas fast egentligen så var det bättre om han aldrig föddes. Typ. Efter filmen såg jag herrarnas halfpipefinal och insåg att rött, långt hår inte är så illa ändå.

Nu är det Top Chef. Så himla dåligt av TV3 att sända det klockan 17.00 varje dag. Man får ju prestationsångest blandat med extrema hungerkänslor.

5 kommentarer:

Teresa sa...

Jo. Illa.
Men bra att du mår bättre!

Teresa sa...

Nu när jag har sett tredje avsnittet av Vampire Diaries, är inte Elena och Liz Parker (i Roswell) rätt så lika?

Papa b sa...

Syftar du på shaun white med det röda håret då eller?

Sofia sa...

Teresa: Jo, det stämmer nog. Särskilt håret...

Rickard: Men duh. Of course. Tryckte du inte på länken?

Papa b sa...

uhm, nä faktiskt så tänkte jag inte på att det fanns en länk. Jag har träffat han haha.