torsdag 11 februari 2010

Repeat after me

Idag har jag haft språklabb. Det låter väldigt larvligt att labba i språk, och det är det också. Man sitter vid en dator med hörlurar på sig och lyssnar på engelska ord och meningar. Rösten i hörlurarna säger saker som "Maria is a Federal Marshal on Mars" eller "through" med sjuk betoning på th-ljudet. TTTHHHHHrough typ. Sedan ska man repetera vad de säger. Det är så fruktansvärt löjligt. Där sitter vi, ungefär 20 studenter med enorma hörlurar och viskar (för man vågar ju inte riktigt prata högt) "duuuuoowwww" (dough). Vi ska tydligen ha ett prov i detta också, men jag förstår inte riktigt hur det ska gå till.

Ikväll har Malva och Christian gasque. Jag är lite avis. Vill också gå på gasque och framförallt vill jag inte tillbringa ännu en kväll ensam i det här rummet och ha dödstråkigt. Men det är i alla fall avslutningen på deras nollning, så det är den sista av de här dryga kvällarna.

Förresten! Har fått lösningen på "Titanic was said to be an unsinkable ship". Är ni beredda? Va? Va?? Är ni det??

TRUMVIRVEL...

The Titanic was said to be an unsinkable ship.

Ha! Det trodde ni inte va? Inte jag heller. Tydligen så är det så att eftersom det är ett egennamn, (eller proper noun) så ska det finnas en artikel innan. Fruktansvärt skönt att ha det löst (även om jag tycker att det låter lite konstigt...)

2 kommentarer:

Teresa sa...

HUR konstigt som helst! Jädra töntigt att ha artiklar på allt möjligt, tycker jag. Eller? Ja i alla fall ... Om du vill kan du ju komma hit och hänga ikväll. Fast jag har inte städat eller nåt. Och det luktar konstigt här inne. Men annars så får du om du vill. Vi kan kolla på nån bra film eller nåt.

ErixZone sa...

I sådana fall så säger de fel i filmen! :P