fredag 12 februari 2010

JAG SOVER! Typ.

Alltså, det är skumt det där med att vara halvt sovandes men ändå medveten om vad man gör. Imorse vaknade jag av att jag sa, högt:

- Men, tror du inte att de blir arga om du tar min fotbollströja?

Både Malva och Christian vaknade och frågade förvirrat vad jag höll på med. Jag svarade med att upprepa samma fråga. Under den korta konversationen var jag helt medveten om vad jag gjorde. Jag hörde vad de frågade men jag sov ändå. Jag var i mellanrummet mellan drömmen (som för övrigt handlade om amerikansk fotboll, antagligen eftersom jag såg lite av Superbowl häromnatten, varför skulle jag annars drömma om amerikansk fotboll?) och vaket tillstånd. Efter att jag hade ställt min konstiga fråga för andra gången så vaknade jag helt och började skratta hysteriskt. Jag kunde verkligen inte sluta. Malva blev arg för hon försökte sova och Christian var bara väldigt förvirrad. Själv fortsatte jag bara skratta. Ni vet hur det är, har man väl börjat är det fruktansvärt svårt att sluta.

Snart ska jag och Christian gå ända ner på stan för att äta McDonalds. Vi orkar inte laga mat men vi orkar gå ner på stan (det tar ungefär 20 minuter och det är svinkallt ute). Ja, ni ser logiken.

Idag har jag bland annat lärt mig att "the media" alltid är i pluralform. Väldigt intressant.

1 kommentar:

Teresa sa...

Jag tyckte att frågan om 'the media' var lite lömsk. Hur sjutton kan den vara med 'the' men typ allting annat ska vara utan? Men ja, ja ... Man lär sig väl.