söndag 28 februari 2010

Life Unexpected

Jag har hittat en ny serie. Life Unexpected heter den, och går på CW. Det är alltså en tonårsserie (CW har bara tonårsserier) och den är sjukt mysig. Handlar om Lux som, efter att ha tillbringat hela sitt liv i fosterhem, letar upp sina biologiska föräldrar för att bli myndighetsförklarad. Jenny, ganska säker på att du skulle gilla den. Shiri Appleby från Roswell spelar mamman. Jag skrattar varje gång hon säger saker som "doing" och "going", eftersom hon alltid betonar g:et på slutet. "GoinG". Haha.


Om exakt en vecka är det Oscarsgalan. Jag är lite orolig, för jag vill se alla nominerade filmer innan dess. Det är tio stycken i år och hittills har jag bara sett fyra. Det hade ju varit okej om jag inte hade en tenta på fredag. Antar att jag får ägna hela nästa söndag åt filmmarathon (fast jag kommer behöva packa upp). Såg An Education igår. Den var bra (jag älskade Carey Mulligan), men långt ifrån lika bra som några av förra årets nominerade (som Milk och Frost/Nixon). Över huvud taget tycker jag att det känns som att 2009 inte var det bästa filmåret. De filmer jag har sett (Avatar, Up, The Blind Side och An Education) har varit bra allihop, men de känns lite väl lättsmälta. Särskilt Avatar, som jag faktiskt inte alls gillade.


Idag ska jag läsa om amerikansk och brittisk historia. Kul.

4 kommentarer:

SARA, sa...

Jag haller med om arets filmer. Tycker faktiskt Up in the Air var en av de basta, aven fast den ocksa var ratt lattsmalt. Basta filmen jag sett i ar ar helt klart The Cove.

Jenny sa...

oooo me like seritips. Det låter EXAKT som något jag vill se. O Sara jag är mycket upprörd över att du har sett The Cove.. jag vill såååå gärna se den. BLÄ. o jag håller också med er, lättsmälta är dom allihoppa, allihoppa, allihoppa.

Teresa sa...

Har inte gjort något skolrelaterat sen jag satte foten innanför dörren. Tror du förresten jag kan skriva om ICA-anställdas rätt till att få ryta ifrån på uppsatsen? Kommer inte alls på något annat. Andra förslag mottages tacksamt.

Teresa sa...

Risken är ju bara att jag kanske anses vara en grinig butiksanställd, och Gud ska veta att det finns många sådana ... Och det vill jag ju inte. Men jag tycker att det borde införas en sån dag. Faktiskt.