tisdag 9 februari 2010

Sjuklig

Jag mår bättre idag men jag snörvlar litegrann. Harklar på det där sättet som gör att mamma håller för öronen och skriker att jag får gå in på toaletten och jag ska fortsätta med det där. Det är värre med Christian dock. Ni vet det där med att killar överdriver sin sjukdom? Jag trodde att det var en klyscha. Det är det inte. Han har legat nerbäddad i sängen hela dagen och med världens ynkligaste röst förklarat att han faktiskt är DÖDSSJUK. Alltså, killen har inte ens feber. Hela min uppväxt har jag fått inbankat i huvudet att man inte är sjuk förrän man vaknar med andnöd och inte kan sätta sig upp utan att svimma. Man ska dessutom ha minst 39 graders feber. Annars räknas det liksom inte.

Börjar uppskatta mina tidiga lektioner. Inte att gå upp tidigt, för jag vill fortfarande dö när klockan ringer klockan åtta men att komma hem tidigt är ganska trevligt. Titta på 7th Heaven och äta snickers och vara helt klar för dagen.

I morgon är jag ledig dock, och det ska bli skönt för jag behöver sova ordentligt. Har varit så sanslöst trött den senaste veckan.

7 kommentarer:

Teresa sa...

Jag är uppväxt med samma grej. Har man inte magsjuka eller minst 39 graders feber så kan man gå till skolan ... Men nu är jag vuxen och kan göra som jag vill. Nog för att det sitter i än, men jag skulle kunna om jag ville. Hah!
Ha en bra ledig onsdag. Bestämt om du ska åka hem i helgen eller plugga på fredag?

SARA, sa...

Jag kanner mig ocksa lite hangig idag faktiskt! Har lite ont i halsen och ar trott. Men det ar ungefar hur sjuk jag blir. Raknar med att vakna helt tiptop imorrn. Kram syster. Ps: visas fortfarande seventh heaven?

Domesticated Ape sa...

Hey! The man flu is always trivialise by girls. I have a lot of sympathy for Christian. It's a real illness! (i think).

Sofia sa...

Teresa: Ja men precis, det är ju rätt hemskt egentligen för när man väl är sjuk på riktigt får man svindåligt samvete och går till skolan ändå fast det varken är bra för en själv eller de andra i skolan. Fast jag har blivit bättre på det där. Eller bara latare.

Sara: Det kanske är en februarigrej... att bli lite halvhängig. Och ja, 7th Heaven går varje förmiddag. Det spelas inte in fortfarande dock. Haha. Det hade varit kul. Typ om Jessica Biel fortfarande var med.

Chat: No need for sympathy for Christian, he's as healthy as a horse (yay, I love it when I get to use english idioms!).

Teresa sa...

Inte så konstigt att du är duktig på engelska idiom. Du har väl en sån ordbok, tycker jag mig minnas?
Krya på dig, förresten, tydligen skrev jag inte det förra gången.
Kollade för övrigt på säsong 13 avs 10 av Amazing Race igår kväll. Mina favoriter tappade bort sitt jävla pass och åkte ur! Jävla idioter ... Kanske inte är så nyttigt att titta på TV när man bara blir arg?

Jenny sa...

Kolla din mail om du behöver nåt att göra någon dag. Kram

Teresa sa...

Ibland är det nödvändigt att tagga på det sättet.