lördag 13 februari 2010

Oh Canada

Saker jag funderar över medan jag tittar på OS-invigningen i Vancouver:
  • Varför åkte Karlsson på Taket runt i arenan jättelänge? Han bara flög runt, iklädd typ jeans och t-shirt.
  • Hur vågade den 16-åriga tjejen sjunga nationalsången inför alla de där människorna? Hon var väldigt duktig dock.
  • Har Kanada två nationalsånger? Alltså, räknas "God save the Queen" också som en nationalsång? För de har ju spelat den också...
  • Varför är USA så irriterande?
  • Varför har Donald Sutherland typ världens största roll i den här invigningen?
  • Var det verkligen meningen att den där operasångerskan skulle ha så där stort hår?
  • Varför har jag aldrig hört talas om Tadzjikistan och Kirgizistan?
  • Varför har Georgien sådan otur?
  • Är Nelly Furtado verkligen kanadensare?
  • Är inte Foppa typ 60 år vid det här laget?
  • Har vi någon som helst chans att ta ett guld någonstans?
  • Hur många människor är med i den svenska truppen?
  • Vart åker man skidor på Cayman Islands?
  • Hur misslyckat är det egentligen att det är värsta vårvädret i Vancouver?
  • Visst verkar Kanada vara ett himla trevligt land att bo i?
  • Hur mycket kostar egentligen en sådan här invigning?
  • Varför kallas de som bara har en i sin trupp för blåbär?
  • Varför är Jakob Hård kompis med han från Senegal?
Nu kommer facklan! Jippie!

3 kommentarer:

Teresa sa...

Hur kommer det sig att man blir intresserad av skidor när man bor i Senegal?
Foppa är typ 60 år nu. Eller så har han hittat the philosopher's stone.
Tadzjikistan och Kirgizistan är mycket kända länder. Hur har du kunnat missa dem?
Men allvarligt, dock, har inte Kanada någonting med Storbritannien att göra? Typ att Queen Elizabeth är statsöverhuvud även i Kanada eller något åt det hållet ... Och därav 'God save the Queen'?

P.S. Ordverifieringsordet blev 'skiloin', vilket jag tyckte var roligt om man delar upp det. Alltså ski-loin. Med tanke på vinter-os alltså. (Ja, okej, det kanske var LITE långsökt, men i alla fall ...)

Sofia sa...

Man har väl tråkigt i Senegal kanske. Ja, du har helt rätt, men jag funderade mest över det där med två nationalsånger... har de så i Australien också då liksom? För det är väl likadant där, med Elizabeth som statsöverhuvud?

Haha, jag tycker ski-loin var väldigt roligt, men jag hade inte tänkt på det och du inte hade delat upp det... jag tänkte silikon direkt av någon anledning.

SARA, sa...

jag somnade och lyckades missa det mesta. Idag pa highlightarna var Norge med men inte Sverige.... Det jag undrar ar, ville inte Celine Dion sjuna?