lördag 27 februari 2010

Plus

Det är plusgrader ute. Bara smaka på ordet. Plusgrader. Åh, vad mysigt.

Korridorsfesten var okej. Ganska rolig i början innan alla människor gick (jag lovar att minst 25 pers försvann på typ två minuter, jag fattade ingenting). Sedan blev det jobbigare, för klockan började närma sig natt och jag var så trött att jag såg dubbelt. En människa låste in sig på Christians toalett och jag fick lite panikångest och bankade och slog och drog och skrek på den där dörren i säkert en halvtimme. Jag skäms ganska mycket över det idag, men jag var ju så himla trött. Han gjorde ju inte ens något därinne. Han låg och sov med Kalletidningarna som kudde.

När vi äntligen gick och la oss klagade Christian på halsont och tror ni inte att han vaknar upp idag och är varm som en jävla eldsvåda och har 38 graders feber. Jag tar på mig rollen som sjukt snäll flickvän idag, och har redan gått och handlat frukost för 200 spänn. Ser inte fram emot den här lördagen alls.

Men, trots allt jobbigt så är det ju faktiskt plusgrader ute.

4 kommentarer:

Teresa sa...

Jag slutar också tolv. Ska även jag läsa kapitlen i helgen, tänkte börja kolla på frågorna om jag hinner, men vi får väl se hur det går. Ska vi säga klockan tolv vid institutionen?

Förresten, jag har en fråga om tentan, men påminn mig på måndag så kan jag ta det då.

P.S. Jädrans vad synd att jag inte skrev någonting om peruker. Ordverifieringen är wigno. Wig-no. Hehehe.

Papa b sa...

och ISWA har släppt en underhållande swedning :P

SARA, sa...

Grattis till plusgraderna! Ar glad for er skull. Har ar det kanske 10 grader och jag funderar pa om jag ska vara barbent ikvall... Sen kom jag ihag att jag ar svensk och vi ar normala manniskor som har jacka pa oss aven om det ar 10 grader. Hm. Saknar dig.

ErixZone sa...

Grattis till plusgraderna! Själv drar man till Daytona Beach på spring break nästa helg, 20 grader där just nu :)