fredag 5 februari 2010

Tintinlocken

Ni som känner mig vet ju allt om den infamösa Tintinlocken. Det handlar alltså om mitt babyhår, högst upp i pannan vid hårfästet. Tintinlocken har gett mig stora problem. Allt började när jag en dag blev trött på att folk skrattade åt att mitt babyhår (som då var kanske 7cm långt) alltid stod rakt upp och jag tog det ödesdigra beslutet att klippa av det.

Aldrig har jag ångrat något så mycket som det beslutet. För efter detta började helvetet. Mitt hår växer väldigt fort så tintinlocken växte ut. Jag klippte den igen, och den växte ut. Klippte. Växte ut. Klippte. Växte ut. Det gick inte att få slut på eländet. Till slut var jag tvungen att låta det växa. Men det går ju inte! Det ser ju helt galet ut. Det gör verkligen det. Jag klarar av att Malva, Christian och min familj skrattar åt mig, för de vet ju hela historien, men när jag idag plötsligt såg hur Teresas ögon vandrade upp mot min panna och hon tveksamt sa "Alltså... har du gjort någonting med håret i pannan?", så kände jag att det fick vara nog. Jag klipper den snart igen, för jag kan ju inte gå runt och se ut såhär:





6 kommentarer:

Teresa sa...

Nej, alltså, skyll nu inte på mig! Jag frågade inte för att jag tyckte att det såg konstigt ut, det var bara det att jag inte hade sett det förut. Dessutom så tror jag att om du störs på det så skulle det antagligen vara lättare att spara ut det. Speciellt om ditt hår växer fort. Så det så!

mamma sa...

Håll ut, håll ut!

ErixZone sa...

Hahaha..har aldrig tänkt på det, men nu när du säger det så... :D

Jenny sa...

Hahaha omg det ser ju inte klokt ut! Men klipp inte igen, orka hålla på sådär hela livet :)

Teresa sa...

Förresten så säger de "Galileo" hela tiden i kulturboken. Konstigt eftersom de nämner alla andra vid efternamn utom just honom. Eller har jag fattat fel? Boken blir f.ö. roligare på nästa kapitel (åtminstone lite).

SARA, sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah - fran sidan alltsa!sa himla himla roligt!!