onsdag 24 februari 2010

Fortsatt plugg

Något har hänt med mig. Jag har fått tillbaka inspirationen och lusten till att plugga. Det är helt fantastiskt! Idag satt jag ensam i skolan och pluggade som en galning från klockan tolv till klockan sju. Teresa var där några timmar men sedan lämnade hon mig helt ensam, vilket jag precis insåg inte var så bra, för jag kan inte göra sånt här själv utan att bli sjukt överambitiös. Till tentan har vi fått en lista med termer, som t.ex. Three branches of the government (US) och Changes in social classes (UK). Jag kan inte ta ut det som är viktigt, så istället för att skriva typ fem meningar (som man ska göra) så skriver jag en halv sida om varje term. Vet inte riktigt hur jag ska kunna lära mig allt det utantill.

Annars har jag inte gjort någonting. När jag kom hem föll jag ihop i sängen och Christian gjorde mat (räckmackor!). Det var gott. Nu ska jag sova. Imorgon måste jag lära mig alla dessa termer (typ 100st). Jag har skrivit 22 sidor dataskriven text. Måste korta ner det till hälften.

Vad har ni gjort idag (eller ja, igår blir det ju...)?

Godnatt!

1 kommentar:

Teresa sa...

Såg inte ditt sms förrän alldeles nyss. Uppenbarligen inte så tydlig singal på telefonen. Men ja, ja ... Det går så där i alla fall. Framåt, men långsamt. Själv då?