torsdag 25 februari 2010

On break

Jag pausar lite i inbankandet av det brittiska skolsystemet. Idag har jag faktiskt gjort en massa saker. Jag och Malva promenerade till Flogsta för att kolla in vårt nya boende. Det blir nog rätt bra det där (även om risken för ett slagsmål som slutar i blodbad på grund av bråk om vem som ska få det stora rummet känns ganska hög).

Efter Flogstabesöket (och en trevlig promenad tillbaka - mamma, det går att gå!) åkte Malva hem och jag sjönk ner i sängen och försökte förbereda mig mentalt på en heldag av plugg. Ja, det var fram tills att Teresa sms:ade och påminde om ett seminarium som vi hade med Catharina Grünbaum, som har varit språkvårdare på Språkrådet och DN. Det var fruktansvärt intressant, och hon var väldigt rolig för att vara en relativt gammal, kvinnlig (jag vet att det är hemskt att säga, men männen brukar faktiskt vara mycket roligare), akademiker. Fick bland annat lära mig att det är helt okej (och faktiskt rekommenderat) att skriva mejl, rejv och sajt.

Nu är jag hemma igen. Christian är ute och dricker öl, vilket borde vara bra för min koncentrationsförmåga, men ja, saker är ju sällan som de borde vara.

Så, mycket har jag gjort (okej, kanske inte extremt mycket men jag har i alla fall lyft arslet från sängen) men jag har glömt att äta. Fick den sanslöst goda språkvetarmackan på seminariet, men det räcker ju inte så långt. Ska leta igenom kylen nu.

1 kommentar:

mamma sa...

Det är klart att det går att gå.Frågan var bara hur lång tid det tar?