fredag 26 februari 2010

Tenta 1 - check

Imorse gjorde jag min första tenta i engelskakursen. Det gick nog helt okej, och det behöver inte gå bättre än så heller för man kan bara få G och UG. Jag råkade komma lite för sent och jag ägnade ungefär halva tentan åt att oroa mig över min mage som krampade som aldrig förr. Jag bestämde mig för att kämpa mot smärtan och det funkade faktiskt, det gick över till slut. Men det var inte slut på det jobbiga än. När jag var klar och nöjt satt och tittade igenom pappret för att se om jag hade missat något så insåg jag att japp, klart jag hade det. Jag hade missat att man skulle skriva med marginaler på båda sidor av pappret och hoppa över varannan rad. Jahaja. Då var det bara att skriva om allt. Det tog ungefär en halvtimme och nu är min hand en klo. Typ.

Ikväll är korridorsfest här i Christians korridor. Det ska faktiskt bli ganska roligt men jag är fruktansvärt trött, så jag tror att det kan vara en bra idé att sova lite nu.

Är lite ledsen att jag inte kan känna efter-tenta-lugnet, för jag har ju en till tenta om exakt en vecka. Fan vad roligt!

1 kommentar:

Teresa sa...

Jag satt och tittade efter dig före vi började, men såg dig ingenstans. Såg visserligen inte när du kom sent heller, men ... På min rad gick vakterna och kollade om man skrev på varannan rad. Jag hade läst det typ en minut tidigare men hade ändå börjat skriva ihop dem. Behövde ju lyckligtvis inte skriva om tio hela frågor, dock, som du behövde göra.

Förresten, det var tur att du inte väntade, för jag tror att jag åt den där bananen när jag typ hade två hela frågor kvar och bara började bli lite trött i hjärnan. Det, och att jag inte orkade släpa hem skiten sen igen (lika bra att äta upp den).

Hur har du lektioner på måndag? Ska vi plugga efteråt?