torsdag 29 oktober 2009

Hushållssysslor

Idag har jag tvättat och storstädat mitt rum. Det inkluderade damma av fönsterkarmarna, städa bokhyllan och dammsuga världshistoriens smutsigaste golv (jag var ärligt talat tvungen att ha på mig skor för att golvet var så skitigt efter att jag hade skakat mattan) med världshistoriens sämsta dammsugare. Det tog typ 20 minuter. Jag har dessutom diskat och handlat. Herrejesus vad vuxen jag är. För att dra ner på vuxenpoängen lite ska jag äta kebab ikväll.

Jag har av någon anledning bestämt mig för att jag vill ha ljusare hår så idag färgade jag håret. Tveksamt att det verkligen blev ljusare men äh, känns fräscht i alla fall. Att färga håret är inte så väldigt kul alltså. Det är kladdigt och tar lång tid och man förstör allt runt om kring en. Jag fick skura hela badrummet när jag var färdig, fast jag verkligen hade ansträngt mig till det yttersta att inte fläcka ner. Det är helt omöjligt. Har dessutom förstört min enda handduk. Lyckat.

I morgon ska jag och Malva åka till Stockholm. Vi ska titta på världens duktigaste Toves utställning. Kolla in hennes blogg fast var beredda på att känna er sämst. Det gör alltid jag när jag tittar. Tänker att varför i helvete kunde inte jag vara så där kreativ? Jag tror att vi ska träffa Ellen också (eller hur Malva?) men sedan vet jag inte riktigt vad mer vi ska göra. Malva följer i alla fall med hem till Uppsala sen och jag hoppas att vi kan hitta något roligt som inte involverar att gå på nation för det kan vi ju inte göra. Folk här säger att det är lätt att fejka (stavas det verkligen så?) ett gästleg men eftersom min smarta vän Malva har låtit både sitt pass och sitt leg gå ut så kan vi ändå inte komma in nånstans. Det gör inte så mycket dock, nationer är ju inte så fasligt roligt ändå.

Jag har hela säsong fyra av How I Met Your Mother på datorn. Det känns mycket bra.

1 kommentar:

Rebecka sa...

haha. Om det är någon tröst så gjorde jag exakt samma sak förra veckan. Fläckade ner min enda handduk med hårfärg alltså. Ibland är man smart eller hur!
Kram Rebecka