måndag 26 oktober 2009

Joining the revolution

Nu jävlar hörni. Nu ska det fan bli ändring. Jag har köpt mig ett par träningsskor. Ni läste inte fel. Jag upprepar: Jag, Sofia Emanuelsson, har köpt mig ett par T R Ä N I N G S S K O R. Jag och Kim ska nämligen börja spela badminton. I sommar ska jag inte förlora varje match i Hölick. Hör ni det? Ska INTE förlora. Vi ska spela snällt, jag och Kim. Inga elaka matcher. Vi ska bara räkna hur många slag vi kan slå. Jag tror att det blir fint och trevligt.

Det finns ett problem dock. Det bästa stället vi har hittat att spela på här är på Friskis.

Problem ett med Friskis: Jag fullkomligt avskyr Friskis och Svettis. Det är fullt med hurtiga och hjärntvättade människor som alltid ler och vars hår alltid är perfekt, även efter ett två timmar långt aerobicspass. Tror jag i alla fall. Jag har ju inte direkt varit på ett aerobicspass men jag har faktiskt varit på Friskis och människorna där är ju inte riktigt helt ok. Sara (Ström), jag vet att du är en sån där Friskismänniska och det är lugnt, jag gillar dig inte mindre för det. Bara lite.

Problem två med Friskis: Tiden man kan spela badminton är på torsdagar klockan halv åtta. Ni vet vad detta betyder.

(Konstpaus)

Det krockar med Mammas Pojkar. Jag vet. Det är nästan så att man vill ta livet av sig. Men jag får helt enkelt offra mig och titta på reprisen (eller Tv4 Play). Jag sörjer dock.

Men fan. Jag kommer bli så fit. Badminton är ju världens jobbigaste sport, det vet vi ju alla. Ser fram emot Beach 2010.

4 kommentarer:

Jenny sa...

HAHA. Jag ger dig en vecka. MAX 2. Goodluck!

Anonym sa...

HAHAHAHA jag bara väntade på att mitt namn skulle dyka upp i inlägget för jag ÄR ju faktiskt en fiskiskmänniska! Kanske inte en sådan som du har föreställt dig att en "sån" ÄR dock. Haha särskilt hippiga träningskläder är det inte tal om! Gränsen går väl kanske vid fryx blåa "40-års jubileumströja" så noga är jag inte, plus att jag har fördelen? att få svettas som en gnu och bli röd som en tomat i ansiktet trots att jag INTE är så jätte trött(jag kanske är sara aka redface av en anledning hmm..)
Men fan vad kul med badminton! Har hört många som har fått ont i röven så man får se upp för ditt fasta as i sommar allstå!:P Vore kul med en badminton turnering ngn gång! Visa skillsen typ:D//saris

SARA, sa...

harmis! du och jag kommer spoa skiten ur Jenny och Peter, haha!

Unknown sa...

Haha! Ja nu är det ju så att "Svettis" inte är "Friskis & Svettis" så problem numero uno är ur vägen:) Sen vart det ju inget idag så om du inte kollar upp det andra stället nära dej tänker jag tvinga ut dej till Stallet i helgen! Så får du se teknolog-uppsala också!