söndag 18 oktober 2009

Studentliv

Igår var jag på min allra första korridorsfest. Det var precis som man tror att det ska vara. Stökiga rum, tomflaskor överallt, en bar inklämd i en garderob där en självutnämnd och väldigt berusad bartender halsar sprit direkt ur flaskan, hånglande studenter i varje hörn och ett podium på dansgolvet som egentligen är ett LACK-bord från Ikea.

Jag hade väldigt roligt. Vi hade finbesök från Vässan - Maja, KJ och Johan Wilson. Det började med en förfest i Uppsala-Johans korridorsrum. Vi lyssnade på Jace Everett och Journey, när jag fick välja musik det vill säga. När jag inte fick det lyssnade vi på Smurfarna. Typ. Efter förfesten gick vi ner till Kalmar nations korridorer och jag började redan efter några meter ångra att jag hade varit dum nog att sätta på mig 12 cm klackar. Jag tänkte inte på att det kanske inte är så smart att springa runt på en korridorsfest utan skor på mig.

På festen träffade jag på en livs levande paleontolog (en sån som Ross i Vänner alltså). Han såg precis ut som man tänker sig att en paleontolog ska se ut. Han hade på sig en tröja som det stod Killface på baksidan på och han berättade stolt (i typ 20 min) om att den minsann var från hans dodgeballkarriär i Kanada. Jag och Johan Wilson (världens bästa danspartner) dansade tills vi inte kunde andas på världens minsta dansgolv och människor sprang runt i sjömanskostymer och Slashperuker.

När det var dags att gå hem hade jag så ont i fötterna att jag nästan började gråta och jag fick rida på Christians rygg till Johannes där jag moffade pommes.

Efter någon halvtimme av skvallrande och nedvarvande i Johans rum cyklade jag hem och somnade i mina nytvättade lakan på två minuter. Det var en bra lördag.

Idag har jag ätit pizza och tittat på Biggest loser. Nu ska jag plugga. Vilken student jag är.

1 kommentar:

SARA, sa...

Later som en rolig fest, blir lite studentnostalgisk nastan