torsdag 8 oktober 2009

När man har lite för mycket tid


Saker som får det att krypa i mig


- När Ellen DeGeneres dansar. Särskilt när hon liksom juckar sig över bordet framför hennes stol.

- Pengar. Bristen på dem alltså.

- För många sysslolösa timmar framför datorn. Facebook äcklar mig efter ett tag.

- Tyra Banks. Det är mycket möjligt att hon är världens vidrigaste människa. Hon är alla 7th heavens moralkakor inbakade i en person.

- Min nya kursbok. Using corpora in discourse analysis. Låter himla spännande va?

Saker som får mig att rysa av välbehag.

- Snabba cykelturer till apoteket som slutar med ett 40-minuters långt besök på studentbokhandeln och en cykeltur hem i snigelfart för att man inte vill att den ska ta slut.

- Den här alldeles ljuvliga hösten.

- Skägg.

- Min nya fina skrivbok.

- Att tiden för en gångs skull varken går för långsamt eller för snabbt.


Saker jag saknar

- Torsdagskvällar hos familjen Emanuelsson. En arg pappa som skriker att han faan inte tänker åka till Maxi, en stressad mamma som gnäller över att ingen kommer med förslag till matlistan för nästa vecka, den obligatoriska kollen i matkassarna efter handlingen och slutligen ostbågar framför criminal minds med min favoritbror.

- Mina tjejkompisar. Malva, Sara, Maja, Tove och Kicki. Här umgås jag nästan enbart med killar.

- Mitt piano (ja, alltså egentligen är det ju inte mitt men det är bara jag som använder det så jag kallar det mitt ändå).

2 kommentarer:

Jenny sa...

Mammas pojkar. HELT sjukt program, men FRUKTANSVÄRT kul, eller vad säger du sis? :)

Sofia sa...

SKOJA INTE. Typ det bästa programmet på svensk tv någonsin. Jag satt med handen över munnen hela programmet, var helt chockad. Hon Izza liksom! Hahaha.