måndag 19 oktober 2009

Måndag

Jahapp. Så var det måndag igen. Den här helgen har gått alldeles för fort. Som tur är har jag ju helg om två dagar igen.

Idag försvann ganska snabbt. Jag fick verkligen kämpa för att komma upp ur sängen klockan halv tolv imorse (jag vet, det är sjukligt) och sedan fick jag kämpa för att hålla ögonen öppna under en otroligt trist föreläsning om korpussökning i ett klassrum med absolut inget syre. Efter det var det labb och sedan jobbade jag och Bettina med vårt arbete. Vi skrev om var ordet te kom ifrån och skrattade sedan högt och länge åt en bild på en tedrickande engelsk tant som vi tänkte ha i vår powerpointpresentation. Vi tvekade ganska länge på om det verkligen är okej att ha en sådan bild i en presentation på universitetsnivå men kom sedan på att skit samma, den var ju rolig.

Klockan är snart elva och jag borde sova snart. I morgon går jag 10-18 och det mina vänner är faktiskt inte helt lätt. Har en viss BäZzTiZzZzzz som ska besöka Uppsala imorn också och jag hoppas att jag hinner träffa henne.

Min kursbok är världshistoriens tråkigaste.

Cecilia Frode var sjukt skum på Roast på Berns nyss. Alltså, verkligen sjukt skum.

Mitt hår hinner inte torka innan jag somnar om jag duschar nu (och jag kan inte sova med blött hår) så jag måste duscha imorgon och gå till skolan med blött hår. Jag är i stort behov av en hårfön (mamma, fram med julklappslistan).

Jag gillar Magnus Betnér.

Okej, ska sluta svamla. Godnatt.

4 kommentarer:

SARA, sa...

Vem ar Magnus Betner?

Sofia sa...

Min kille. Skitsnygg.


Nej. Jag ljög. Det är en komiker. Väldigt konstigt att du aldrig har hört talas om honom. Fast du bor ju faktiskt inte i Sverige så det kanske inte är så himla konstigt ändå.

Malva sa...

Vad mycket bättre kompisar vi skulle vara om du var tillsammans med Magnus Betnér. (phymbe)

Jenny sa...

Jag är lite sur på dig syster, bara så du vet.